طول عمر اقتصادی گاو

امتیاز های اقتصادی باقی ماندن یک گاو پرسود به مدت زمان زیاد به طرز نهانی بر  نسبت میزان ارزش و قیمت مواد خوراکی روی قیمت شیر در طول زندگی تولیدی گاو تاثیر گذار می باشد.

 

. ازدیاد دراز مدت عمر اقتصادی ، قدرت اثرگذاری اقتصادی مثبتی به وقت افول نسبت قیمت مواد خوراکی به ارزش شیر دارد. از لحاظ اقتصادی چنانچه تولیدی شیر گاوی در سطح قابل پذیرشی بماند و قیمت گوشت نیز همچنین همینطور کم و ارزان باقی ماند ، گاو نمیبایست حذف گردد.

از مزایای افزایش و ازدیاد طول عمر اقتصادی به گاودار این اجازه را می دهد که بر حذف های اختیاری به جهت  راندمان تولید مثلی  تمرکز کمتری نموده  و تعداد تلیسه های جانشینن مورد نیاز  سالانه را رو به افول ببرد.

 

 

خوراک

یکی از اصلی ترین عوامل سلامت و زندگی حاصل شده یک گاو، خوراک مناسب می باشد. میبایست بازرسی حساب شده روی برنامه تغذیه از بدو تولد تا آخر زندگی تولیدی گاو را در دست داشته باشیم.

بیشتر بیماری ها با واسطه  یا بی واسطه مرتبط با کمبود تغذیه مواد مغذی برای دام رخ می دهد.مباحث جفت ماندگی،سخت زایی، متریت و دام پستان به طور  چه مستقیم و چه غیر آن با نوع کیفیت مواد موجود در خوراکی مرتبط میباشند. آشفتگی تغذیه ای به عنوان مثال: هیپوکلسیمی، کتوز،کبد چرب، جا به جایی شیردان، اسیدوز و لنگش امکان دارد عاقبت کم بودن مواد مغذی درون جیره باشند. نامکفی بودن اندازه فیبر مثمر درون جیره می تواند  عاقبت کمتر بودن نسبت علوفه به کنسانتره و یا مقادیر گوناگون تخمیر غلات و همچنین مقدار ذرات باشد.

درست است که تمامی اینگونه مواد مغذی به طرز موهوم شناخته و آماده میگردند ولی نحوه مخلوط آنها باهم ،سرایت مواد انرژی زا و برگزیدن مواد غذایی توسط گاو می تواند منجر به تشکیل دشواریهایی در سلامت گاو بشود.

بعضی از راه های تحت مراقبت جیره حاوی: نظارت اندازه نشخوار دامی، ثبت دگرگونی های مصرف ماده های خشک و نظارت قوام کودو موجود مواد هضم نشده در آن می باشد. در صورتی که گاوداران صبرنمایند تا دگرگونی های اختلاط شیر را مشاهده نمایند،امکان دارد جهت جلوگیری از بروز اینگونه  مشکلات، بسیار دیر شود

 

آب و هوا

همیشه در یادتان بسپارید که دگرگونی دما در اواخر فصول بر روی نوع نیازهای غذایی اثر گذار میباشد. متعادل کردن جیره و همچنین هماهنگی آن  میبایست با این نوع دگرگونی ها یکسو باشد. در صورتیکه گاوداران در این قضیه کاهلی بنمایند امکان دارد تولید شیر،سلامتی و همچنین  تولید مثل دامی تحت اثربخشی آن قرار گیرد و در نتیجه گاوها  سریعا از گله حذف می شوند.

کلیات دوشیدن و تدابیر

گرچه برخی از این آیینامه  ها امکان دارد در آغاز نشان دهنده افول درازمدت عمر اقتصادی باشد اما در صورت باریک بینی، عکس آن نیز صادق می باشد. بر حسب حرف های انجمن ملی ورم پستان، شدنی ترین راه حل نابودی عفونت های حاد،نقض گاوها میباشد. نگه داری گاوهاییست که بصورت همیشگی دارای شمار سلول های بدنی بسیاری میباشند، این مسله شامل توجیه اندکی می باشد، زیرا آنهابه شهرت منبعی از عفونت رفتار می نمایند و همچنین اینکار خطر ابتلا به گاوهای غیرعفونی گله را افزون می نماید.

 

ورم پستان،با تردید یکی از اصلی ترین علل های افول تولید شیر و همچنین نقض گاو میباشد. به صورت کلی ساخت  شیر با ورم پستان بالینی در گاوها بدین شکل می باشد:

گاو هایی که شکم اول هستند:۲۷۷ کیلوگرم ،

گاوهای شکم دوم و بیشتر، ۴۵۴ کیلوگرم کاهش می یابد.

بهای دورکردن سالیانه برگرفته از ورم پستان این توان را دارد که تا بیشتر از ۳۵ درصد گله را در برگیرد. اعمال ساده نظارتی همانند دوشیدن گاوهای حاوی ورم پستان در پایان، نقش بسیار مهمی در طول عمر اقتصادی گاوها ایفا میکند. می توان طول عمر اقتصادی گاو را با بخشنامه هایی که از سمت مجمع ملی ورم پستان ( NMC ) ارائه شده، فزونی داد از جمله:

۱گاوهایی تولیدشان بیشتد از ۲۰ درصد کمتر از متوسط گله اند را حذف نماییم

-گاوهایی که شکم اول زاییدند و بیشتر از ۳۰ درصد پایینتر از میانگین گله تولیدی دارند را نقض نمایید.

-گاوهایی با ورم پستان بالینی و همچنین مزمن را حذف نمایید.

-گوساله هایی که از گاوهای کم تولید زاده شدند را بفروشید.

همشهریان عزیز تهرانی می توانند هر گونه گوسفند زنده را جهت قربانی و دفع بلا و همچنین خیرات سفارش داده و در محل تحویل بگیرند. در داخل سایت، شماره تلفن های ثابت در مناطق مختلف شهر تهران نیز درج شده که شما عزیزان می توانید بر اساس محل زندگی خود با نزدیک ترین شماره تماس حاصل فرموده و سفارش دهید.

استعلام دقیق قیمت خروس زنده در ۲۴ ساعت شبانه روز 09123590824 آقای تیموری!

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.