زمان بسیار مناسب برای خرید و فروش گوسفند و بره

به گزارش «سرویس دام، دامداری تیموری» « میادین عرضه دام زنده شهرداری میادین عرضه گوسفند شهرداری »؛ خرید دام زنده با قیمت پایین یکی از مسائل پراهمیت برای دامدار میباشد. با توجه به هدف دامدار از پرواربندی باید زمان مناسب را برای خرید انتخاب نمود. به عنوان مثال اگر هدف از پرورش گوسفندان بهره بردن از شیر و فرآورده های حاصل از آن می باشد مناسب ترین زمان خرید بره ها فصل شیردهی می باشد بهترین دام ها برای تشکیل گله شیری میش هایی می باشند که پستان های بزرگ تر و بره های قدرتمند تری دارند.

فاکتور اصلی برای دستیابی به سودهای کلان از طریق پرواربندی برگزیدن نژاد های ممتاز گوسفندی که دارای میزان بالایی از درصد دوقلوزایی و همچنین دارای زایش بالایی هستند میباشد.
بعضی از دامداران مبادرت به خرید و گوسفندان جوان می نمایند لیکن حقیقت امر سود های کلان برای دامداران از طریق بره پرواری به دست می آید به عبارتی دیگر دامدار میتواند از طریق ابتیاع بره و پرواربندی به سوددهی بالایی دست پیدا نماید.

مناسب ترین زمان جهت خرید فروش بره شیری

فصل زایش میش ها در کشور ایران اوایل بهار و اواخر زمستان می باشد در این فصول میش ها با چرای مراتع سرشار از عناصر مفید و خوردن علوفه های تازه رشد کرده میزان زایش و دوقلو زایی بالایی را دارا هستند به همین منظور شما با خرید بره های شیری در این فصول میتوانید به سود بالایی دست پیدا نمایید.نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این می باشد که ولو شما قصد خرید بره های شیری را دارید می توانید در فصل تابستان قیمت بره های شیری افت میکند و شما می توانید نظاره گر فروش بره با قمیت پایین در این فصل باشید.

• مناسب ترین زمان خرید و فروش بره های شیری

بره های شیری از لحاظ نژاد، جثه ، وزن و منطقة با هم متفاوت هستند به همین دلیل قیمت های گوناگونی دارند.

تهیه و خرید گوسفند از جایگاه های معتبر

شما برای خرید گوسفند باید به مراکز معتبر مراجعه نمایید تا دام سالم و مورد تایید دامپزشکی را خریداری نمایید.

یکی از بهترین دامداری ها و همچنین مرکز خرید دام دامداری قائم می باشد شما می توانید اصلیترین و بهترین نژادهای گوسفندان ایرانی و همچنین خارجی را در آنجا خریداری نمایید. و همچنین میتوانید انواع بره و دام های دیگر را هم انتخاب نمایید.

خرید بره متناسب با اهداف

شما باید بره ها را مطابق با هدف خود انتخاب نمایید ممکن است مقصود شما از پرواربندی دستیابی به سود بالا از طریق شیر گوسفند باشد و یا از طریق پوست و یا گوشت آن میخواهید سود کسب نمایید به عنوان مثال اگر قصد شما از بره پرواری کسب سود کلان از طریق شیر و یا فراورده های حاصل از (ماست،پنیر)آن می باشد مناسب ترین زمان ممکن برای خرید بره فصل شیردهی دام می باشد برای اینکار میش هایی که دارای پستان های بزرگ می باشند را انتخاب نمود.

اگر هدف شما دستیابی به سود کلان از طریق پوست گوسفند می باشد مناسبترین زمان برای خرید فصل زایش می باشد.به عبارتی دامپرور باید مبادرت به خرید بره های شیری نژاد پوستی نماید که دارای پوستی مطلوب و با کیفیت می باشند بره ها باید کمتر از یک هفته سن داشته باشند.

و اما اگر هدفتان از پرواربندی دام تولید گوشت مرغوب می باشد مناسب ترین راه برای دستیابی به هدفتان خریدن بره های شیری از نژاد گوشتی می باشد.

جهت خرید قوچ(گوسفند نر) دلپذیرترین زمان دو ماه پیش از جفت گیری می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.