نکات مهم در خرید بره

 

انتخاب و خرید دام زنده بره های سالم، برای افرادی که قصد پرورش نژادهای مختلف گوسفند را بر عهده دارند، مسأله مهمی است. این کار، نیمی از هزینه های پرواربندی را به خود اختصاص می دهد و انجام صحیح آن سودآوری کار را چند برابر خواهد کرد. مرکز فروش گوسفند زنده در تهران، در این راستا به شما خدمت رسانی می کند و آماده ارسال انواع بره ها در نژاد های مختلف به شماست. این کار در هر ساعتی از شبانه روز امکان پذیر است و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

 

بره سالم شیری را چگونه می توان تشخیص داد؟

برای پاسخگویی به این سوأل، یک سری نکات در ادامه ارائه شده است که بهتر است به آنها توجه شود:

  • بره های لاغر در مجموع بهتر هستند؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که بره های لاغر، ممکن است بیمار باشند.
  • بره هایی را انتخاب کنید که وزنی بین 35-25 گرم داشته باشند.
  • معمولاً بره ها در سنین 7-4 ماهگی انتخاب خوبی برای پرواربندی هستند. اگر مایلید شخصاً از سن دقیق بره مطلع شوید، بهتر است دندان های آن را بررسی کنید.
  • بره هایی که دنبه کوچک و همچنین گردن، دست و پای کوچک و قدرتمند دارند، برای این منظور مناسب تر هستند. در کنار این موارد، باید به بخش های دیگر لاشه مثل طول و عرض مهره های پشتی نیز توجه شود. زیرا این بخش در ادامه رشد کرده و راسته گوسفند را تشکیل می دهد. همچنین لازم است سینه گوسفند بزرگ و پهن باشد. در بره های شیری مناسب، دست و پا به شکل مستقیم و متقارن در زیر بدن قرار گرفته است. در صورت رعایت این موارد می توانید از بابت مرغوب بودن لاشه گوسفند در آینده مطمئن باشید.
  • بررسی شکم بره نیز یکی دیگر از نکات ضروری در هنگام خرید است. گاهی ممکن است فروشنده برای افزایش وزن کاذب به بره، به او آب نمک و کاه خورانده باشد. اگر با چنین وضعیتی روبرو شدید، می توانید 1 الی 2 کیلو از وزن نهایی بره را کم کنید.
  • اگر بره ها تا حد ممکن از لحاظ سن، جثه و وزن مشابه هم باشند، نتیجه مطلوب تر خواهد بود.
  • در زمان خرید به سرحالی و سرزنده بودن بره دقت داشته باشید. این ویژگی در کنار نشخوار زیاد می تواند نشان از سلامت بره باشد. در اینصورت در عملکرد سیستم گوارشی و وزن گیری، مشکلی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، بره های سالم پلک های صورتی رنگی دارند که بهتر است به آن توجه شود.
  • در پایان باید به این نکته توجه داشته باشید که بره های مورد نیاز خود را در انواع نژادهای گوشتی و شیری، از مراکز معتبر تهیه و خریداری کنید. یکی از معترترین این مراکز، مرکز فروش گوسفند زنده است که با کسب تأییدیه دامپزشکی، زیر نظر شهرداری فعالیت می کند. با خرید از این مراکز، از بابت سلامت دام و جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار به سایر گوسفندان هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.