گوشت چرخ کرده سالم

اغلب گوشت های چرخ کرده دارای چربی هستند. گفتنی است برخی از کارخانجات برای سود دهی بیشتر بدون وجدان اخلاقی دست به کارهای غیر اخلاقی می زنند. برخی از افراد از تمامی قسمت های بدن دام ها برای تولید گوشت چرخ کرده استفاده می کنند. در حقیقت این کار بسیار غلط بوده و نمی توان از همه بدن دام زنده جهت ذبح استفاده کرد.

یکی از غذاهای پرمصرف در ایران که برای تهیه غذاهای سنتی به کار می روند،گوشت چرخ کرده می باشد. گوشت چرخ کرده در تهیه انواع غذاهایی چون: کباب کوبیده، دلمه برگ مو، خوراک بادمجان شکم پر، انواع خورشت ها کاربرد دارد.

 

گوشت چرخ کرده به خاطر خوش مزه بودن و نرمی آن یکی از مرغوب ترین انواع گوشت می باشد، که طرفدارن زیادی دارد. گوشت های قرمز گوسفندی و گوساله بهترین نوع برای تهیه انواع کباب های ایرانی است. گوشت راسته گوساله و قلوه گوسفندی به سبب داشتن چربی کمتر نسبت به سایر قسمت ها مصرف آن می تواند در سلامتی بسیار موثر باشد.

 

برای تهیه گوشت چرخ کرده لازم برای طبخ غذاهای مختلف تا چه حد می توان به گوشت های موجود در بازار اطمینان کرد؟

 گوشت های چرخ کرده ای که از طرف کارخانجات معتبر می باشند، قابل اطمینان هستند. متاسفانه بیشتر گوشت های چرخ کرده در بازار غیر استاندارد و برخی دیگر غیر بهداشتی می باشند.

 

برخی افراد سود جو  برای سود دهی بیشتر دست به راه های غیر اخلاقی می زنند. دقت کنید گوشت هایی را که دارای مهر تاییدیه وزارت بهداشت هستند را خریداری نمایید.

این افراد برای افزایش وزن داخل گوشت از مقادیر زیادی چربی ناسالم چون:

پیه و چربی گوسفندان، پوست مرغ استفاده می کنند.

برخی دیگر برای برق نشان دادن رنگ گوشت ها از پودر خون، نیتریت سدیم یا رنگ های قرمز صنعتی و غیر مجاز استفاده کرده اند.

برخی از کارخانجات از بخش هایی مانند: طحال، لوزالمعده یا غدد پستانی جهت تولید گوشت چرخ کرده استفاده می نمایند. این مواد باعث فاسد شدن گوشت خواهد شد. برای جلوگیری از این کار به آن مواد نگهدارنده اضافه می کنند.

بهترین راه برای خرید گوشت چرخ کرده سالم، خریداری بسته هایی است که دارای مهر تاییدیه وزارت بهداشت هستند.

سالم ترین و بهداشتی ترین راه برای تهیه گوشت های چرخ کرده، خریداری کردن گوشت دام تازه و چرخ کردن آن در منزل است.

هنگام تهیه گوشت چرخ کرده دقت فرمایید، قسمت سردست را از گوشت جدا نمایید.

 

چرا رنگ برخی گوشت ها بیش از اندازه قرمز است؟

تحقیقات نشان داده قرمزی بیش از حد گوشت های چرخ کرده، غیر عادی می باشد. گاهی قرمزی بیش از حد می تواند به علت استفاده بیش از حد از گوشت باشد.

پژوهش های صورت گرفته توسط بازرسان صنایع غذایی نشان داده قرمزی بیش از حد گوشت در اثر استفاده از مواد افزودنی به آن ها می باشد. تا حدالمقدور باید از خرید آن ها دوری کنید.

 

 

مدت مجاز نگهداری از گوشت در یخچال و فریزر چقدر است؟

به صورت قانونی افزودن مواد نگهدارنده به گوشت درست نیست. معمولا بهترین زمان نگهداری از گوشت های چرخ کرده در یخچال، حدود 72 ساعت یا 3 روز بوده اما مدت ماندگاری ان در فریزر بیشتر خواهد بود.

 

نتیجه گیری

بهترین گوشت برای طبخ گوشت چرخ کرده می باشد. بخش های نرم گوشت دارای چربی زیاد تری می باشد، به همین خاطر موجب خوشمزه تر شدا غذاها می شود. بهداشتی ترین راه برای تهیه گوشت چرخ کرذه سالم، خرید گوشت گوسفند سالم و چرخ کردن آن در منزل است.

www.damdarighaem.com با فروش گوسفند زنده در تهران و آوردن آن امکان مشاهده قبل از ذبح را برای شما فراهم کرده است. گروه گوسفند زنده همچنین اقدام به ارسال قصاب همراه با دام جهت مراسمات شما عزیزان می نماید.
گروه تلگرام خرید و فروش دام زنده

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.