چگونگی چاق شدن گوسفندان و بره ها با مواد غذایی مناسب

 

آنچه مشخص است تمامی دامداران با خرید بره ها و گوسفندان به دنبال پرواربندی گوسفندان هستند تا بتوانند پس از یک دوره معین و خوراندن مواد غذایی در دوره صد روزه گوسفندان چاق را بدست بیاورند و با فروش آنها سوددهی بالایی را بدست بیاورند. اما حتما شما باید بتوانید با تغذیه مناسب تمامی گوسفندان و بره ها را به خوبی پرورش دهید..

 

خواص استفاده از کنجاله سویا در چاق شدن گوسفندان

کنجاله های روغنی مانند دانه های سویا، تخم پنبه، می باشد. همه این مواد پروتئینی برای رشد و افزایش وزن گوسفندان زنده بسیار مفید می باشد.

 

خواص دانه جو در تغذیه گوسفندان

یکی از منابع غذایی مورد نیاز برای تامین انرژی روزانه آن ها دانه جو بوده که بر پایه غلات می باشد. دانه جو را باید صورت بلغوری به عنوان غذا به دام ها بدهیم.

 

فواید استفاده از تفاله و ملاس چغندر

تفاله و ملاس از تجزیه و باقی مانده مواد قندی در کارخانه ها به دست می آید. دام زنده با مصرف این مواد، مقدار زیادی از مواد قندی بدنشان تامین می شود. عناصر مورد نیاز بدن چون: ید، آهن ، فسفر، سدیم، کلسیم از طریق مصرف مواد سدیم دار تا حدودی فراهم می گردد. باید بدانید گوسفندان زنده پس از هر بار خوردن یونجه، علوفه،جو وکنسانتره می توانند از مقداری

نمک استفاده کنند.

 

وزن گوسفند زنده به هنگام خرید

در خری و فروش گوسفندان، یکی از روش های فروش خرید اینترنی دام های سالم و بهداشتی می باشد. این کار سبب صرفه جویی در وقت و هزینه های رفت و آمدی می شود. برای این کار با با ورود به داخل سایت و گرفتن شماره می توانید وزن دام های خود را تعیین نمایید. سپس با مشاهده عکس گوسفندان و تعیین قیمت می توانید آن را درب منزلتان تحویل بگیرید.

 

عوارض اخته کردن بره ها و گوسفندان

اخته کردن باعث از بین رفتن و کاهش ترشح هورمون های جنسی دام ها خواهد شد. برخی از مردم عشایر با روش اخته کردن گوسفندان فکر می کردند این کار باعث افزایش وزن آن ها خواهد شد. اما این ظرز فکر کردن غلط سبب آسیب به دام های زنده شده است. در بره های نر به خاطر ترشح هورمون رشد در کنار هورمون رشد آسیب جدی به آن ها وارد خواهد شد.

 

مواد تغذیه ای مناسب برای گوسفندان نژاد مهربان

باید بدانید هر راس از این نژاد، به طور روزانه حدود 1300 گرم مواد خوراکی باید استفاده کنند.

از این مقدار 780 گرم کنسانتره و 520 گرم علوفه را تشکیل می دهد. این مقدار برای ماه اول هنگام پرورش است. در ماه دوم باید مقدار کنسانتره افزایش یابد و به 1280 گرم برسد. پس مقدار علوفه یا یونجه مصرفی به 320 گرم خواهد رسید.

 

افزایش وزن گوسفند به هنگام پرواربندی

یکی از دلایل پرورش دام ها سود دهی بالا و فروش آن ها می باشد. روستاییان و عشایر با خرید  بره از برخی دامداران، صنعت پرواربندی خود را بهبود می بخشند. با تغذیه مناسب سبب افزایش وزن آن ها می شوند و با فروش آن ها به سود دهی بسیاری می رسند.

 

تعیین وزن دقیق گوسفند درب منزل شما

در مراسم های مختلف بسیاری از افراد از دام های زنده به عنوان قربانی کردن استفاده می کنند. بزرگ ترین مشکل هنگام خریداری گوسفندان در تماس تلفنی مواجه شدن با وزن غیر  دلخواه باشد. برای جلوگیری از این کار می توانید به شهرداری با مراکز معتبر یا حتی سایت هایی تایید شده جهت خرید و فروش دام های زنده با وزن دلخواهتان مرجعه نمایید.

 

مزایای خرید اینترنتی گوسفند زنده

-تحویل گوسفند ذبح شده  بدون صرف هزینه در مکان مشخص شده توسط خریدار.

-هزینه حمل و نقل رایگان

-صرفه جویی در هزینه و وقت

-بدون نیاز به نگهداری گوسفند در منزل

-خرید آنلاین و انتخاب گوسفند با وزن دلخواه

 

مواد غذایی علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز دام های زنده به رشد آن ها نیز کمک می کند. مواد   غذایی باید شامل انواع ویتامین ها، پروتیین ها، مواد آلی و معدنی باشد. تمام دام های زنده باید از کمی نمک در الگوهای غذایی خود استفاده کنند. نمک موجود بدن به تامین کلسیم، فسفر، ید، آهن مورد نیاز بدن خواهد شد.

در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با انواع مواد غذایی مورد نیاز جهت رشد و پرورش دام های زنده آشنا سازیم. امید است در این امر یاری رسان شایانی به شما کاربر گرامی بوده باشیم.

«سرویس دام، دامداری تیموری» « قیمت گوسفند زنده شهرداری »

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.