چگونه گوشت قرمز خوب و سالم بخریم؟

 

گوشت های تکه ای بسته بندی

برای خرید گوشت قرمز خوب و سالم باید به نکاتی نیز توجه کرد. گوشت های تکه ای که در بسته بندی های متفاوت به بازار عرضه می شوند، که فابلیت ماندگاری 72 ساعته را در یخچال دارند. مزایای تکه گوشت های بسته بندی نسبت به گوشت های شقه ای بسیار زیاد است. یکی از این مزایا، خرید این گوشت ها با توجه به میزان نیاز هر خانواده می باشد. در موقع خرید باید به استانداردهای بهداشتی و مهر وزارت بهداشت توجه نمایید.

 خرید این محصولات مشکلی را برای مصرف کننده به وجود نخواهد آورد. کیفیت گوشت های بسته بندی در اکثر مراکز خرید با هم متفاوت است و بسیاری از افراد هنگام خرید از کیفیت و متفاوت بودن ناراضی هستند. یکسان نبودن کیفیت های گوشت، می تواند ناشی از نوعی تقلب در این صنعت باشد.

 دلایل آن می تواند رسیدن به سود دهی بالا در زمان کم باشد. افرادی که در این صنعت مشغول به کار می باشند، قسمت های بی کیفیت گوشت را با قیمت بالا تری به بازار عرضه می کند. یکی از راه های تشخیص کیفیت گوشت مناسب، خرید انواع گوشت های بسته بندی سالم و بهداشتی با مارک های مختلف باشد. در هنگام خرید به تاییدیه و مهر وزارت بهداشت توجه نمایید.

گوشت های بسته بندی، سالم ترین نوع از گوشت ها محسوب می گردد. یکی از دلایل آن می تواند، کشتار یکباره داکم های زنده و بررسی آن ها به وسیله دامپزشک باشد.

 

گوشت های چرخ کرده

قیمت یک کیلو گوشت چرخ کرده از یک کیلو گوشت تازه کم تر است. به همین خاطر بسیاری از مردم از بهداشتی بودن گوشت های بازار اطمینان ندارند. در صنعت دامداری، از گوشت دام های زنده گاو و گوسفند برای تهیه گوشت های چرخ کرده استفاده می شود. به عبارت ساده می توان گفت: گوشت های چرخ کرده صنعتی از کیفیت و سلامت بیشتری نسبت به گوشت های چرخ کرده قصابی برخوردارند. زیرا در تهیه نوع صنعتی، وزارت بهداشت آن ها را تایید کرده است.

برای ایجاد آلودگی می توانید خودتان چرخ گوشت های ساده را انجام دهیم. کارخانه ها به قیمت های کمتری گوشت ها را از کشتارگاه خریداری می کنند و در اشل های صنعتی گوشت های صنعتی را به صورت چرخ کرده در می آورند.هزینه های تولید گوشت چرخ کرده به مراتب پایین تر از گوشت تازه است. کیفیت و سلامت این گوشت ها توسط دامپزشک ها تایید می گردد.

 

گوشت های طعم دار

افرادی که در صنعت گوشت هستند برا ی رسیدن به سود دهی بالا راه های مختلفی را انجام می دهند. در مورد گوشت های طعم دار باید گفت، این گوشت ها از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. گوشت ها باید کیفیت پایین را طعم دار می کنند و به صورت انواع جوجه یا انواع کباب به مشتریان عرضه می گردد.

توصیه می شود از این نوع گوشت ها استفاده نکنید، زیرا ممکن است از ادویه جاتی استفاده کنند که زمان ماندگاری طولانی دارند. بهتر است خودتان این کار را انجام دهید. فروشگاه هایی که عرضه مستقیم پروتئین ها را بر عهده دارند، فقط اجازه دارند نوع گوشت با کیفیت را بین مردم تقسیم بکنند و تایید بهداشتی بودن آن ها بر عهده دامپزشکی است که سازمان های بهداشتی مشغول به کار می باشند. برای طعم دار کردن جوجه ها از زعفران و مواد نگهدارنده استفاده می کند.

 

«سرویس دام، دامداری تیموری» « »؛

09123590824

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.