روغن حیوانی از شیر گاو و گوسفند

کرمانشاه یکی از شهرهای ایران است که در آن جا از دام ها استفاده زیادی می شود، روغن حیوانی کرمانشاه یکی از بهترین و معروف ترین روغن های حیوانی در کشور می باشد. البته از شیر دام ها به طور سنتی دوغ و ماست تهیه می کنند و آن را درون مشکی می ریزند و از آن کره های گیاهی و یا سرشیر درست می کنند.

از آب کردن کره های گباهی، چربی و روغن به دست می آید. این روغن ها در مقایسه با سایر کره های صنعتی حدود هشتاد درصد چربی دارد.

ولی در عوض خواص تغذیه ای آن بیشتر است. ولی در عوض عطر و طعم آن بسته به نوع و طمع آن در دام های مختلف متفاوت خواهد بود. روغن گوسفندی در مقایسه با روغن گاوی، دارای کلسترول بیشتر بوده ولی در عین حال دیرهضم می باشد. قیمت روغن حیوانی از روغن صنعتی گران تر و خوش عطر تر می باشد.

دقت نمایید خواص روغن های حیوانی از روغن های نباتی جامد مناسب تر است، این روغن برای اینکه از لبنیات تهیه شده است،دارای مواد مغذی بیشتر می باشد. روغن های جامد هیدروژنه دارای اسیدهای چرب ترانس می باشد.

در این روند اسید های چرب غیر اشباع به اسیدهای چرب ترانس تبدیل شده، که این موضوع می تواند بسیاربرای بدن مضرر باشد.

روغن های حیوانی به طور طبیعی دارای اسیدهای چرب اشباع بوده که در صورت مصرف بالای آن ها، سلامت انسان به خطر می افتد. این روغن ها بدون اسید چرب ترانس هستند، زیرا به صورت مصنوعی به حالت جامد در نمی آیند.

تجمع بیش از حد مواد اسید چرب ترانس دار، سبب بروز بیماری های قلبی و گرفتگی عروق خواهد شد. از روغن حیوانی برای سرخ کردن مواد غذایی و پخت و پز استفاده می کنند.

در ازایی که روغن های حیوانی اصیل چربی بالایی دارند، ولی خواص بیشتری دارند پس در نتیجه می توانند انرژی بیشتری را تولید کنند. هرچه قدر دام ها علوفه بیشتر و با کیفیت را بخورند، در نتیجه روغن های خوش بو تری را می توان از آن ها استخراج کرد.

گوسفند زنده که در مناطق کوهستانی چرا می کنند و از علوفه طبیعی و معطر تغذیه می کنند، به راحتی می توان از آن ها روغن های بسیار خوش بویی تهیه کرد. در عوض روغن های حیوانی دارای خواص بسیار زیادی است. و در مقایسه با روغن نباتی بهتر می تواند نیازهای بدن را تامین کنند.

به همین دلیل گزینه مناسبی برای سرخ کردن و استفاده کردن از آن به هنگام پخت می باشد. این روغن ها به دلیل ایجاد دود بسیار زیاد، رادیکال آزاد تولید نمی کنند. در نتیجه سرطان زا نیستند.

این روغن اگر سال ها در یخچال نباشد، فاسد نمی شود. برای نگهداری آن کافی است، دور از نور خورشید باشند و در جای خنک نگه داری شوند.

این روغن دارای ویتامین ایی و ای می باشد، در این صورت می توان آن را برای پاکسازی باکتری روده استفاده کرد.این ویتامین ها محلول در چربی بوده و به راحتی در بدن هضم خواهند شد. روغن ای محلی دارای خاصیت ضد سرطانی و ویروسی می باشد.

روغن های حیوانی به خاطر داشتن میزان بالایی از بوتریک اسید می تواند به ایمنی بدن کمک کند. و سلول های سرطانی را به راحتی از بین ببرد.

دو نوع کلسترول در بدن وجود دارد که به نام های کلسترول بد  و خوب معروف می باشد. اما در کنار تمامی این فواید دو مضراتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

خوردن این روغن به دلیل داشتن چربی بالا به افرادی که مشکل قلبی و عروقی دارند، توصیه نشده است.

اسیدهای چرب اشباع سبب گرفتگی بیشتر رگ ها شده و در نتیجه حملات قلبی را شدت می بخشد.

پزشکان به مبتلایان بیماری های قلبی توصیه می کنند تا برای بهبود یافتن از روغن هایی نظیر: آفتاب گردان، ذرت، زیتون، کانولا استفاده نمایند.

افرادی که بسیار از مواد چربی دار مانند: خامه و یا کره های شیمیایی استفاده می کنند، بهتر است از روغن های حیوانی را مصرف نکنند. مصرف روغن های حیوانی برای افراد چاق توصیه نمی شود. زیرا کلسترول موجود در آن ها سبب افزایش چربی در افراد می شود.

تحویل فوری دام زنده تیموری
این مرکز کلیه خدمات پس از سفارش دام زنده و گوسفند زنده را در کوتاه ترین مدت در همه مناطق تهران در طول شبانه روزی ارائه می نماید.

09123590824

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.