خواص شگفت انگیز گوشت شترمرغ

گوشت شترمرغ، خواص شگفت انگیز و فوق العاده ای دارد که آن را برای درمان بسیاری از بیماری ها مناسب کرده است. در ادامه بیماری های قابل درمان با گوشت شتر مرغ معرفی شده اند.

 

تقویت قوای جسمانی: گوشت قرمز، یکی از مواد غذایی با ارزش است که باید مدتی یک بار در وعده غذایی گنجانده شود. اما گوشت قرمز در کنار فواید خود، مضراتی نیز دارد. گوشت شتر مرغ نوعی گوشت قرمز است که در این بین، بیشترین خواص و کمترین ضرر را به خود اختصاص داده است. این نوع گوشت در مقایسه با سایر گوشت های قرمز و حتی گوشت های سفیدی چون بوقلمون و مرغ، چربی، کلسترول و کالری پایین تری دارد. به همین دلیل بدون ایجاد اضافه وزن، انرژی مورد نیاز بدن را فراهم کرده و منجر به تناسب اندام می شود. گوشت شتر مرغ، غذای بسیار مناسبی برای زنان باردار، ورزشکاران و افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. استفاده از این گوشت، بسیاری از مواد مغذی ضروری بدن برای سلامتی را فراهم می کند. به عنوان مثال منبع بزرگی از ویتامین های گروه ب است (B1، B2، B3، B6 وB12). همچنین عناصری همچون روی، منیزیم در ترکیب گوشت شترمرغ وجود دارد.

 

رفع کم خونی: گوشت شترمرغ، دشمن کم خونی است. زیرا در ترکیب خود مقادیر بسیار بالایی آهن دارد. آهن موجود در این گوشت معادل گوشت گاو است و با طعم بی نظیر خود، مناسب بسیاری از غذاها مثل استیک و کباب است.

 

مقابله با خواب رفتگی اعضای بدن: استفاده از گوشت شترمرغ در وعده های غذایی تا حد زیادی با خواب رفتگی اعضا، فلجی و سستی آنها مقابله می کند. همچنین اثر مثبتی در درمان و بهبود بیماری های درد مفصل، سرد رحمی، استسقا، سیاتیک و نقرس خواهد داشت.

 

مقاوم به باکتری: گوشت شترمرغ، در برابر باکتری هایی همچون ن و ن مقاوم است. البته برای رسیدن به این معیار لازم است در زمان کشتار، استرس حیوان پایین نگه داشته شود تا اسیدیته متناسب با این حالت به وجود آید.

 

مانع لخته شدن خون و ایجاد بیماری های قلبی: بیماران قلبی عروقی به غذایی نیاز دارند که در وهله اول چربی مضر آن کم و چربی مفید آن بالا باشد. همچنین میزان سدیم نیز باید محدود باشد تا زمینه افزایش فشار خون را مهیا نکند. گوشت شترمرغ همه این خواص را یکجا دارد و از این رو یک غذای مناسب برای افراد مبتلا به این بیماری است. اسید چرب امگا 3 موجود در ترکیب این گوشت، مانع لخته شدن خون درون رگ ها شده و از حمله قلبی جلوگیری می کند.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.