با بخش های مختلف گوشت گوسفند برای آشپزی آشنا شوید.      

گوشت یکی از مهم ترین اجزای صنعت آشپزی است. انواع مختلفی از گوشت ها وجود دارد که دارای  خواص و کیفیت متفاوتی هستند. گوشت گوسفند، یکی از این موارد است که در تهیه انواع غذاها مثل کباب و خورش مورد استفاده قرار می گیرد. البته هر بخش از گوشت گوسفند ویژگی های منحصر بفردی دارد و برای تهیه نوع خاصی از غذا بکار گرفته می شود. بخش های مختلف گوشت گوسفند و کاربرد آن در تهیه انواع غذاها، در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

 

شانه گوسفند   

این بخش از نیمه پایینی بدن گوسفند، دارای گوشت با استخوان است و به همین دلیل با قیمتی پایین تر از ران گوسفند به فروش می رسد. این بخش از گوشت گوسفند، برای تهیه انواع کباب ها مناسب می باشد.

 

دنده گوسفند

اگر به دنبال لذیذترین بخش گوشت گوسفند هستید، گوشت دنده را از دست ندهید. این بخش از گوسفند برای تهیه انواع خورش ها و کباب ها مورد استفاده قرار می گیرد. معروف ترین غذایی که با گوشت دنده تهیه می شود، کباب شیشلیک است که محبوبیت زیادی بین مردم ایران دارد.

 

گردن گوسفند   

گوشت گردن گوسفند بسبار لذیذ است و در طبخ انواع خورش ها استفاده می شود. در بین قسمت های مختلف گوشت گردن، بخش های چرب تر، لذیذتر و محبوب تر هستند.

 

سینه گوسفند   

زیر شکم گوسفند یا همان سینه گوسفند، برای تهیه انواع کباب مناسب است. فقط کافیست چربی های این بخش را جدا کرده و آن را به آرامی طبخ کنید. برای طعم دار کردن گوشت سینه نیز می توانید از سبزیجات معطر استفاده کنید.

 

دنبالچه گوسفند    

دنبالچه یکی دیگر از بخش های لذیذ گوسفند است. این بخش که در پشت بدن گوسفند است، در تهیه انواع کباب استفاده می شود. به همین منظور دنبالچه به صورت با استخوان یا بدون استخوان به کار برده می شود. البته گوشت دنبالچه را می توان به صورت سرخ شده، برای خوردن آماده کرد.

 

راسته گوسفند    

بخش کنار ستون فقرات گوسفند، راسته نام دارد و از گوشتی لذیذ و بسیار خوشمزه پوشیده شده است. درصد چربی پایین و طعم بی نظیر، از عواملی است که قیمت این بخش از گوشت گوسفند را افزایش داده است. با گوشت راسته می توان انواع کباب ها را آماده و طبخ نمود.

 

در صورت نیاز به هر بخش از گوشت گوسفند، با شرکت ما تماس حاصل کنید. شرکت * یکی از مراکز فعال در زمینه عرضه دام زنده است. این مرکز به صورت شبانه روزی به شهروندان تهرانی خدمت رسانی می کند. فقط کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت دام مورد نظر به آدرس شما ارسال شود. در صورت تمایل می توانید با کارشناسان ما هماهنگ کرده تا همراه گوسفند سفارش داده شده، باسکول و قصاب نیز به محل شما ارسال شود. با خرید اینترنتی و آنلاین گوسفند زنده، علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، از لحاظ سلامت دام اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.