از زمان های گذشته تاکنون نیاز جامعه به غذا به خصوص مواد پروتئینی چوان: گوشت، ماهی و تخم مرغ، توجه بسیاری را به افزایش منابع تغذیه ای جلب کرده است. دلیل اصلی این موضوع رشد بیش از حد جمعیت در چند دهه اخیر است. بر اساس استانداردهای بین المللی صنایع غذایی و بهداشت، هر فرد باید به طور سالیانه 35.5 کیلوگرم گوشت مصرف نماید. که این میزان استاندار درکشورما تفریبا 20 کیلوگرم می باشد. کاهش یا مصرف بیش از حد از منابع پروتدینی می تواند خطرات جبران ناپذیری را بر روی انسان داشته باشد. پژوهش ها نشان داده سالیانه حدود 30 درصد از دام های زنده چون: گوسفندهای زنده نر، نابارور و پیر را به کشتارگاه می فرستند. این محصولات می توانند قسمت اعظم منابع پروتئینی را فراهم کند. در صورت نامدیریتی خیلی از مسئولان سالیانه دام های زنده ای روانه کشتارگاه خواهند شد. یکی از روشهای مهم درجهت افزایش تولیدات گوشت قرمز، پروار بندی گوسفند می باشد. در کشور ما به دلایل مختلفی چون: کمبود تعداد دام، کمبود گوشت ، افزایش تدریجی جمعیت مصرف این منبع تغذیه پروتئینی کم می باشد. برای پروار بندی تخصصی دام های زنده باید به نکاتی توجه داشته باشید. به طوری که می توان با به صفر رساندن واردات گوشت، کشور از نظر تولید محصولات بهداشتی به خود کفایی برسد.

  پروار بندی چیست؟

پروار بندی گوسفند معنای مختلفی دارد، اما شایع ترین تعریفی که از آن در صنعت دامپروری شده است به شرح زیر است. پروار بندی گوسفند زنده یعنی، دام زنده و جوانی که  کمتر از یکسال است، با تغذیه متعادل بتوانند در  مدت زمان  محدود، گوشت هایی با وزن معین را تولید نمایند. یا دام های زنده لاغر در محدود زمان معینی وزنشان به حد مشخصی برسد. رسیدن به این هدف، با مدیریت تغذیه رسانی درست از طریق یک جیره بندی غذایی مناسب می باشد.

  مهمترین مزایای پروار بندی گوسفند

  1. استفاده از حداکثر ظرفیت تولید گوشت دام ها: در بعضی از مراتع که تعداد دام های زنده کم است، افراد با نگرش تولید تعداد کم  ولی دام های زنده پر بار جهت سود و صرفه اقتصادی، دام های کم را پرورش می دهند. به عنوان مثال به جای دو بره 30 کیلویی، یک بره 60 کیلویی را پرورش می دهند. این کار از نظر اقتصادی کاملا به صرفه خواهد بود. باید گفت جهت بهره برداری از محصولات نهایت استفاده را از یک نوع دام زنده را می کنند.
  1. جلوگیری از کشتار بی رویه دام ها جهت جلوگیری از واردات و رسیدن به خودکفایی در پروار بندی دام های زنده در تمامی نقاط کشور.

3. افزایش کیفیت گوشت: تغذیه مناسب بر افزایش میزان رشد، و ایجاد کیفیت گوشت موثر است. گوشت گوسفندان لاغر دارای بافت های پیوندی می باشد و عاری از چربی هستند، به همین خاطر گوشت سفت و سیاهی دارند . اما با تغذیه الگویی درست می توان کیفیت آن ها را بالا برد.

4. اشتغال زایی به خصوص در مناطق روستایی

5. برگشت سریع سرمایه: بعد از گدشت مدت کم، فرد به سود دهی بالایی در این صنعت خواهد رسید به شرطی که تمام اصول اولیه را در پرواربندی را رعایت نمایند.

6. کمک به حفظ مراتع کشور: اگر از دام های زنده مراقبت و نگه داری نکنند و آن ها برای مدت زیادی در چراگاه های طبیعی آزادانه زندگی کنند. آسیب های جبران ناپذیری به مراتع طبیعی میرسد.

7.افزایش ظرفیت تولیدات دامی کشور امیدواریم از این مطلب اطلاعات مفیدی را خدمت شما کاربر گرامی ارائه کرده باشیم.

پخش دام برادران تیموری با سالها تجربه فعالیت خود را در زمینه فروش دام آغاز کرد و هدفش از ابتدا توزیع گوسفند و گوساله های سالم و بهداشتی به مشتریان عزیز بوده است و با حمایت های شما عزیزان توانسته به این هدف ارزشمند برسد . تمام دام های موجود در این مجموعه ، دارای تائیدیه های لازم از سازمان دامپزشکی هستند. برای خرید و سفارش دام  و گوسفند زنده مورد نظر خود ، می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمائید.

09123590824

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.