از گذشته تا کنون انسان های بسیاری برای رفع نیازهای خود از راه های مختلفی استفاده کرده است. منابع غذایی زیادی در جهان وجود دارد که انسان قادر است از آن ها بهره بگیرد. یکی از این منابع غذایی، مواد پروتئین دار می باشد. گوشت گوسفندی یک نوع منبع پروتئین دار محسوب می شود. بنابراین پرورش دام زنده و گوسفند زنده ، یکی از روش های مهم در تامین منابع غذایی به حساب می آید و عرضه دام بهداشتی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

بهترین نوع گوشت، گوشت گوسفند سالم و بهداشتی است. که بیشتر افراد بخاطر نداشتن چربی زیاد از گوشت گوسفندی در بیشتر غذاها استفاده می کنند. باید بدانید تمامی قسمت های یک گوشت برای خوردن مناسب نمی باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا با آشنایی و معرفی تمام قسمت های گوشت گوسفندی سالم، شما را در تهیه این مواد پروتئینی مورد نیاز کمک نماییم.

نکات کلیدی برای خرید گوشت گوسفندی

بدن ما به انواع مواد ویتامین دار، مکمل های غذایی چون چربی امگا 3 و 6، آهن نیاز دارد. هنگامی که بحث مواد غذایی امگا دار می شود، تمامی افراد موادی چون: آجیل، ماهی را به یاد می آورند. اما باید بدانید دام های زنده به ویژه گوسفندان در گوشت خود مقدار قابل توجهی چربی های امگا 3 را دارند. نام دیگر گوشت گوسفندی، گوشت بره است. برای تهیه گوشت بره باید از گوسفندان زنده، سالم و بهداشتی استفاده نماییم. برای انکه بتوانیم از گوشت گوسفندان استفاده نماییم، دام های زنده باید از نطر زمانی آمادگی لازم را پیدا کرده باشند، که آن ها را به سه دسته تقسیم بندی می نماییم.

  1. گوسفندان زنده زیر 12 سال، و بدون دندان باشند( این دسته از دام های زنده با این مشخصات، بره نام دارند)
  2. گوسفندان زنده هاگست(یا گوسفندانی که بیش تر از 2 دندان دائمی ندارند)
  3. قوچ ماده و میش نر( این دسته از دام های سالم بیش از 2 دندان دائمی دارند)

دقت کنید هنگام خرید گوشت گوسفندی، از گوشت بره استفاده نمایید. زیرا گوشت بره نسبت به گوسفندان زنده دوساله، گوشتی تردتر و خوشمزه تری خواهند داشت و رنگ آن ها روشن می باشد. رنگ گوشت گوسفندی سالم صورتی مایل به قرمز می باشد. گوشت گوسفند سالم و مناسب را با این نکته ها بخرید.
برای خرید گوشت گوسفندی باید به نکاتی توجه کنید، زیرا دقت نداشتن در هنگام خرید می تواند سبب گوشت نامرغوب شود. همانطور که می دانید بهترین قسمت گوشت دام ها، فیله و دنده است. اما به خاطرگران بودن هزینه

آن خیلی از افراد قادر به خرید آن نمی باشد. بهترین ویژگی های گوشت مناسب، پخت زود هنگام آن می باشد. شما باید در هنگام خرید، تکه های گوشتی مناسب با قیمت پایین را خریداری نمایید. در متن زیر به توضیح قسمت هایی خواهیم پرداخت که می توانید با قیمت مناسب آن ها را خریداری نمایید.

شانه گوسفند

شانه گوسفند در نیمه پائینی تنه گوسفند قرار دارد. این قسمت را می توان جایگزین ران گوسفند، ولی با قیمت مناسب تری تهیه کنیم. از این قسمت می توان به عنوان گوشت کبابی یا خورشتی به همراه ادویه جات مناسبی استفاده کرد.

گردن و سینه گوسفند

قسمت سینه از گردن ارزان تر می باشد، اگر می خواهید ازگوشت خورشتی مناسبی استفاده کنید می توانید گوشت سینه را خریداری نمایید. از گوشت ناحیه گردن برای فیله کردن استفاده می شود، زیرا این قسمت حاوی لایه ای از چربی می باشد.

دنبالچه گوسفند

از دنبالچه گوسفند بیشتر برای کباب کردن استفاده می شود. فیمت این ناحیه از گوشت گوسفندان بیشتر از ناحیه های دیگر می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.