چگونگی تغذیه قوچ های مولد در پرورش گوسفند

 

گوسفندان نر به منابع  تغذیه غنی برای تولید مثل مطلوب نیاز دارند و تغذیه نا مناسب میتواند بر اسپرم انها به صورت مستقیم اثر منفی بگذارد.حدود ۳۰ درصد از سطح کیفیت و قدرت باروری گوسفند زنده به نوع غذاها و جیره های مصرفی بازمیگردد.

 

هرچه پروتئین دریافتی قوچ ها بیشتر باشد اسپرم ان ها نیز بیشتر میشود و به  محاذات آن بره هایی سالم و همچنین دوقلو زایی بیشتر خواهد شد.

 

مقدار پروتئین و همچنین نشاسته ای که قوچ(گوسفند نر) باید آن را در طول روز دریافت نماید به قرار زیر میباشد

 

  • ۷۰ الی ۸۰ گرم پروتئین

 

  • ۷۵۰ الی ۸۵۰ گرم نشاسته

 

و اما میزان دریافتی این مواد در طول دوره جفت گیری باید به نسبت ۶۰ واحد پروتئین خالص به ۱۲۰ گرم نشاسته به جیره آنان افزوده گردد.

 

مواد غذایی دیگری که در تولید اسپرم قوچ ها موثر هستند به قرار این میباشد

 

  • کلسیم
  • فسفر
  • همچنین ویتامین های A،E و D

 

هم برای تولید اسپرم حیاتی و موثر میباشند.

 

قوچ ها به علت استعمال علوفه سبز رنگ که سرشار از بتاکاراتون میباشد دچار فقر ویتامین A  نخواهند شد اما اگر به  گوسفندان نر علوفه ای با رنگ سبز داده نشود در اینصورت انها دچار این کمبود خواهند شد همچنین قوچ ها دررابطه با ویتامین E هم کمبودی نخواهند داشت چون در جیره ای که به انان میدهید موجود میباشد.

 

 

نکاتی که قبل از جفت گیری قوچ های باید رعایت بفرمایید بدین گونه میباشد

چهار هفته پیش از جفت گیری باید کنسانتره هم به روتین ‌جیره غذایی انان اضافه نمایید به عنوان مثال اگر ۳۰۰ گرم

ماده موجود در کنسانتره (یولاف)  به صورت روزانه به رمه داده شود میتواند تاثیرات مثبتی را برجای بگذارد.این عمل را باید تا دوهفته پس از پایان جفت گیری نیز ادامه داد

 

برنامه غذایی در دوره جفت گیری بدین شکل میباشد

در این هنگام باید ۱۵۰ گرم  سویا را به صورت روزانه برای استکثار باروری در قوچ ها به انان بدهیم نحوه افزایش وزن قوچ ها بدین صورت  است هرقوچ باید روزانه ۱۳۶_۲۲۰ گرم  افزایش وزن را دارا باشد.

 

برای قوچ های مولد لاغر و نحیف که ضعیف میباشند باید روزانه ۰/۰ الی ۷/۴ کیلوگرم دانه های مختلف مانند: ذرت و یا… به جیره غذایی آنان اضافه نمایید

 

مقدار یونجه به بره های جایگزین شونده در طول فصل زمستان هم روزانه ۶/۱ تا ۳/۲ کیلوگرم میباشد.همچنین اگر مقدار وزن بره بیشتر باشد باید میزان غذا و یونجه دریافتی او را بیشتر نماییم

 

وزن قوچ در زمان جفت گیری بهتر است زیاد بالا نباشد و همچنین پیش از شروع ان میبایست از وضعیت سلامت پاهای قوچ مطمعن شد و ان را مورد بررسی قرار داد.

 

مقر پرورش قوچ ها نباید در جایی ک نور مستقیم افتاب بر ان میتابد استقرار یابد و نیکوتر است که برای انان سایبانی مهیا شود.

 

همشهریان عزیز تهرانی می توانند هر گونه دام زنده را جهت قربانی و دفع بلا و همچنین خیرات سفارش داده و در محل تحویل بگیرند. در داخل سایت، شماره تلفن های ثابت در مناطق مختلف شهر تهران نیز درج شده که شما عزیزان می توانید بر اساس محل زندگی خود با نزدیک ترین شماره تماس حاصل فرموده و سفارش دهید.

استعلام دقیق قیمت در ۲۴ ساعت شبانه روز 09123590824 آقای تیموری!

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.