از سری مقالات پخش گوسفند زنده برادران تیموری در خدمت شما مشتری گرامی هستیم. در این مقاله قصد داریم تا با پرورش طیور ارگانیک آشنا شویم.

امروزه بشر برای تامین نیازهای  گرسنگی خود از منابع غذایی مختلفی استفاده می کنند. در کنار پرورش دام زنده یکی از این منابع، پرندگان می باشد. انسان های امروزی از همه چیز جهت رفع نیازهای خود بهره می برد، به عنوان مثال: از پرورش طیور جهت تولید تخم مرغ و گوشت بهره می گیرد. البته شرایط ایجاد این محصولات باهم متفاوت خواهد بود. برای پرورش پرندگان، شما باید امکاناتی را چون: غذای آب خوب و کافی، فضای بهداشتی و امن را فراهم آورند. اگر می خواهید برای پرورش طیور، از مرغ استفاده کنید. باید در نظر داشته باشید. هر مرغ باید دارای یک خروس بوده و جایگاهشان به گونه ای باشد که به تواند به راحتی در آن چهار یا پنج جوجه را به دنیا آورد.

ویژگی های نگهداری پرورش طیور ارگانیک

پرورش مرغ به خاطر ایجاد محصولات متنوع تر نسبت به سایر طیور از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه خواهد بود. تخم مرغ و گوشت، محصولات نهایی از پرورش مرغ طیور می باشد. زمان اولین تخم گذاری مرغ ها حدود 20 هفته است. مکانی که از این پرندگان مراقبت می کنند باید دارای یکسری ویژگی خاص باشد، به طور مثال: هنگام ایجاد جوجه ها، آن ها را در قفس های شیب دار کنارهم نگه می دارند. برای پرورش پرندگان، باید به نکاتی مهم توجه کرد. اولین نکته، تولید طیور ارگانیک و عاری از هورمون می باشد. این نوع طیور با استقبال بی نظیر مردم روبه رو شده است. تحقیقات نشان داده، مصرف پرندگان هورمونی می تواند سلامت جامعه را به خطر بیندازد. هدف از محصولات ارگانیک سلامت جسم و روح انسان و کلیه حیوانات می باشد. چرا که سلامت انسان همواره با سلامت محیط زندگی اش در ارتباط است. اگرچه وجود انسان از گذشته تا کنون موجب از بین بردن بسیاری از تنوعات زیستی شده است. باید گفت بحث تولید محصولات ارگانیک برای پیشگیری از محیط اطراف و حیوانات می باشد. در ایران روزانه بسیاری از محصولات ایجاد شده هورمونی از صنعت طیور را، جایگزین محصولات ارگانیک

به مردم می دهند. باید به این تفاوت ها دقت فرمایید. پروسه انجام تولید پرندگان ارگانیک با سیستم سنتی این پرورش کاملا متفاوت می باشد. بهترین مکان برای پرورش طیور، مکان های باز و بزرگ که حاوی کاه باشد. اگر می خواهید سلامت طیور خود را حفظ نمایید؛ باید در طی پرورش کم تر از آنتی بیوتیک استفاده شود زیرت زمان دفع آن از پرنده پروسه طولانی مدت خواهد بود. و می تواند بر روی سلامتی بسیاری از انسان ها موثر باشد.

جایگاه مرغ بومی در پرورش طیور ارگانیک

امروزه بیشتر مردم دنبال خرید محصولات سالم و ارگانیک هستند. البته باید گفت بسیاری از افراد در صنعت، جهت سود دهی بالا از محرک های رشد استفاده می کنند. محرک رشد سبب بالغ شدن زود رس طیور خواهد شد. این کار بدور از اخلاق و کاملا غیربهداشتی است. با زود به محصول رسیدن مرغ ها، آن ها را سریعا روزانه به کشتارگاه می فرستند. آشنایی مردم با محصولات ارگانیک و سنتی و شناخت و طرفداری بی نظیر آن ها سبب ارزشمند شدن این صنعت در بین مردم شده است. دستگاه های جوجه کشی، می تواند از هر گونه تخم نطفه دار اقدام به تولید گوشت و تخم مرغ سالم می شود . برخی جوانان با خرید این دستگاه می توانند به سود دهی بالا می رسند. برای تولید محصولات سنتی، جوجه های کوچک در اتاق کوچک  نگهداری می شوند. بعد از بزرگ شدن به محیط باز  و بزرگ منتقل می شوند، و از منابع طبیعی تغذیه می کنند. تولید اشتغال زایی در این صنعت سبب رواج آن خواهد شد. تولید محصولات ارگانیک می تواند بر سلامت قلب و عروق و کبد بسیار موثر باشد. در طرف مقابل اگر محصولات هورمونی به مدت زیاد مصرف گردد، در مادران باردار می توانند عوارض جبران ناپذیری بر روی جنین داشته باشد.

 

دامداری تیموری

فروش دام و طیور ، مورد تایید دامپزشکی کل کشور: 09123590824

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.