معرفی انواع نژاد خروس

در سراسر دنیا، مشاغل پر زحمت زیادی وجود دارد که یکی از آنها پروش مرغ و خروس است. این کار در ایران رواج زیادی دارد و البته در کنار سختی های فراوان، سود و بازدهی آن خوب می باشد. دلیل بازدهی بالای این کار، نیاز همیشگی جامعه به فرآورده های آنها مثل گوشت و تخم مرغ است.

 

انواع نژاد مرغ و خروس

خروس ها نژادهای مختلفی دارند و معرفی همه موارد در این مطلب نمی گنجد. اما شخاص ترین این نژادها عبارتند از:

  • خروس خراسانی: یکی از پرندگان بومی شرق ایران و استان خراسان می باشد. از ویژگی های این خروس می توان به تنوع رنگی بالای آن، ریش های بلند، تاج نوع توت فرنگی، ایستاده نگه داشتن دم در اکثر مواقع، نوک مشکی و پاهای سفید، اشاره کرد. خروس های این نژاد معمولاً 5.2 کیلوگرم وزن دارند. اما مرغ های نژاد خراسانی، وزنی 7.1 کیلوگرمی داشته و در سال حدود 110 تخم می گذارند. خوب است بدانید که وزن این تخم ها بین 45 تا 50 گرم متغیر است.
  • خروس اصفهانی: یکی دیگر از این نژادهاست که به حوالی اصفهان مربوط می شود. از ویژگی های خروس های این نوع نژاد می توان به بال و پر سیاه و وزن 4.2 کیلوگرمی آنها اشاره کرد. مرغ های این نژاد نیز در سال 133 عدد تخم با وزن حدود 50 گرم تولید می کنند. رنگ تخم مرغ ها می تواند از سفید تا قهوه ای متغیر باشد.
  • خروس یاماتو: اصالتاً ژاپنی است و ظاهری قدرتمند و بزرگ دارد. ساق و پای این نوع خروس بسیار قوی و بزرگ است. سر این خروس نیز بزرگ و غبغب آن چین و چروک زیادی دارد. از لحاظ ویژگی های ظاهری، این خروس مشابه نژاد شامو می باشد.
  • خروس وایندوت: اصالتاً آمریکایی است و استاندارد شده است. این خروس ها در مقایسه با سایر موارد جمع و جورتر و تقریبا گرد هستند. میزان پرهای این نوع خروس زیاد است و پوست آن زرد رنگ می باشد. خروس نژاد وایندوت در رنگ های مختلفی از جمله سفید، طلایی، نخودی و … وجود دارد که نوع سفید آن، شناخته شده تر است. از لحاظ تولید گوشت و تخم مرغ نیز این نژاد مناسب تر است و صرفه اقتصادی دارد.

 

چگونه می توان خروس زنده را غیرحضوری تهیه کرد؟

اگر برای مصرف روز، دفع بلا، خیرات و …، قصد قربانی کردن خروس دارید، شرکت ما آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. ما انواع خروس زنده و سربریده را در محل مورد نظر، به شما تحویل می دهیم. این خدمات برای شهروندان تهرانی مهیا شده و از طریق تماس تلفنی با شماره های موجود در سایت امکان پذیر است.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.