مصرف  گوشت ارگانیک

 

به گزارش «سرویس دام، دامداری تیموری» « دام شهرداری – گوسفند زنده »؛ با افزایش جمعیت، مساله تامین منابع غذایی جهت رفع نیازهای روزانه بشر، یکی از دغدغه های مهم دولتمردان هر کشوری می باشد. به همین خاطر بسیاری از کشورها برای تامین منابع عذایی و در نظر گرفتن منابع اقتصادی از محصولات ارگانیک استفاده می کنند.

منابع پروتئینی از جمله غذاهای مهم و ضروری بدن ما می باشد. امروزه تولید محصولات ارگانیک و هورمونی در کشور ما مرسوم است. که می تواند سبب اثرات نامطلوبی بر روی بدن شود. ما در این مقاله قصد داریم تا نحوه تغذیه صحیح با محصولات ارگانیک از جمله گوشت های ارگانیک را به شما بیاموزیم.

 

گوشت ارگانیک تغذیه ای سالم برای بدن

به خاطر کمبود منابع غذایی، به هر حال جوامع بشری مجبورند علاوه بر استفاده از منابع غذایی ارگانیک، از محصولات غیر ارگانیک نیز استفاده کنند.

 

 گوشت ارگانیک

اولین مزیت این گوشت ها، ارزان بودن محصولات گوشت های ارگانیکی هستند، که اکثر مردم در خریداری آن ها به مشکلی بر نخواهند خورد.

گوشت های ارگانیک بدون دخالت دست انسان و اضافه کردن هیچ گونه مواد شیمیایی به وجود می آیند.

برای تولید گوشت های ارگانیک، در ابتدا دام های زنده باید از منابع غذایی عاری از سموم، آنتی بیوتیکی تغذیه کنند. از طرفی هم دامداران می توانند به برای تولید گوشت های ارگانیک سالم به دام های زنده خود مکمل های غذایی و ویتامین بدهد. گوشت های ارگانیکی به سبب دارا بودن ارزش غذایی بالا می تواند در کاهش سطح بیماری  های جامعه و افزایش سطح سلامت جامعه موثر باشد.

 

خوردن این محصولات به هضم آسان تر و راحت تر کمک خواهد کرد.

تحقیقات نشان داده گوشت های ارگانیکی دارای چربی امگا 3 بالایی می باشد. همین امر موجب پیش گیری و بروز انواع سرطان ها و سکته قلبی در انسان ها خواهد شد. این منبع غذایی برای افرادی چون:ورزشکاران، کودکان در حال رشد، خانم های باردار و افراد سالخورده مناسب می باشد.

 

فواید گوشت ارگانیک

گوسفندان سالم و زنده در مکان های طبیعی که ساخته دست بشر هستند، برای چرا رها می شوند تا از منابع غذایی سالم تغذیه کنند.

چراهای طولانی مدت، به دام ها این امکان را می دهد تا با راه رفتن های بلند مدت از جمع شدن چربی های اضافه جلوگیری شود.

برخی تصور می کنند محصولات ارگانیکی در گروه محصولات لوکس و شیمیایی می باشند، اما می توان گفت این مواد به طور طبیعی تهیه می شوند.

پس می توان گفت سالم ترین و مغذی ترین محصول غذایی می باشد. به همین خاطر تولید محصولات ارگانیک گوشتی روز به روز با طرفداران زیادی مواجه است.

کشوران اروپایی سالانه گوشت های ارگانیکی زیادی را به فروشگاه ها عرضه می کنند. البته با پیشرفت های تکنولوژی کشورهای آسیایی نیز به این مجموعه پیوسته اند. محصولاتی که می تواند در حفظ سلامت تک تک افراد جامعه موثر باشد، به راحتی نیز باید در دسترس عموم قرار بگیرد.

باید بدانیم اجزای بدن دام های زنده غنی از  ویتامین ها،پروتئین و آهن می باشد.

در قسمت زیر فواید بخش های مفید گوشت های ارگانیک را برایتان بازگو خواهیم کرد.

 

زبان:

ماهیچه ای است که با چربی فراوان بیشترین کارایی را در بدن دارد. این مواد غذایی پر کالری دارای اسیدهای چرب فراوان بوده و یکی از جذاب ترین بخش های موجود در دام  است. سرعت طبخ آن بالا می باشد.

 

قلب:

مزه تردی دارد و از آن می توان به عنوان گوشت استیک استفاده کرد. گوشت قلب منبع غنی  از آهن، روی، سلنیوم، ویتامین ب 2، ب 6، فولیک اسید و ب 12 است.

این گوشت فاقد چربی بوده و کاملا نرم است.

 

جگر:

مغذی ترین گوشت ارگانیک، که دارای الیاف غذایی می باشد. جگر در خونسازی بدن بسیار موثر است. سرشار از ویتامین آ و رتیونل می باشد. جگر گوساله، مرغ، روغن جگر ماهی بهترین نوع ماده مغذی است که می توان از آن ها استفاده کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.