گوشت قرمز

 فواید و مضررات گوشت قرمز

مجموعه فروش دام زنده با سالها تجربه درخشان در زمینه فروش گوسفند زنده مفتخر است هدف اصلی خود را توزیع گوسفند زنده و گوساله های سالم و بهداشتی به شهروندان عزیز بداند  و با حمایت های شما عزیزان بتواند به این هدف والا دست یابد . تمام دام های موجود در این مجموعه ، دارای تائیدیه های لازم از سازمان دامپزشکی هستند. برای خرید و سفارش گوسفند زنده مورد نظر خود ، می توانید با همکاران ما تماس بگیرید. این مجموعه  قصد دارد امروز در مورد فواید و مضررات گوشت قرمز برای شما دوستان عزیز اطلاعات مفیدی ارائه دهد ، پس با ما همراه باشید .

 

مصرف گوشت

بدن انسان و تمامی حیوانات از گوشت و پوست ساخته شده، دو نوع گوشت داریم گوشت قرمز که چون خون در آن دارد، به این اسم معروف است. و نوع دیگر گوشت سفید می باشد خونی در آن جریان ندارد. هردو نوع گوشت برای مصارف خوراکی به حساب می آیند. گوشت حیواناتی چون: گاو، گوسفند، بوقلمون، شتر نوعی گوشت قرمز هستند که در دین اسلام هم مصرف آن ها مشکلی ندارد. گوشت قرمز دارای پروتئین و چربی می باشد. دانستن این نکته حائز اهمیت است که استفاده  از گوشت قرمز  اندازه مشخصی دارد. زیرا خوص بد و خوب این منبع غذایی می تواند تاثیر به سزایی در سلامتی انسان داشته باشد.

ویژگی های گوشت قرمز

هر ماده تغذیه ای پروتئینی صرف مصارف خوراکی باید از جهت بهداشتی هم مورد تایید وزارت بهداشت باشد. گوشت خوب دارای یک سری ویژگی هایی است که دانستن آن ها کمک شایانی به تشخیص گوشت خوب خواهد کرد. در متن زیر به طور خلاصه به برخی از ویژگی های آن ها می پردازیم:

1.فاقد بود زننده و ترش

2.بدون لکه  و خون مردگی

3. فاقد بوی بد در  هنگام طبخ غذا

4. دارای ظاهر و رنگ طبیعی

5. دارای تاییدیه و مهر وزارت بهداشت.

 

تمام مواد غذایی در درمای اتاق فاسد می شوند. پس بهتر است برای جلوگیری فاسد شدن مواد غذایی به خصوص گوشت قرمز آن ها را در دمای زیر 4 درجه سانتی گراد نگه داری کنید. گوشت های منجمد کمتر در معرض خراب شدن قرار می گیرند. هرچه میزان چربی موجود در گوشت بیشتری باشد، زود تر خراب می شود. مثلا گوشت گوسفندی به دلیل چربی فراوان زودتر از گوشت گاو فاسد می شود. قابل ذکر است هرچقدر بافت گوشت نرم تر باشد سریع تر خراب شده، به طور مثال گوشت چرخ کرده زودتر از گوشت خورشتی فاسد گشته است.

برای مصرف گوشت چرخ کرده باید آن ها را تازه تهیه کنید و استفاده نمایید. زیرا بیشتر از یک روز نمی توان گوشت در دمای یخچال نگه داری کرد. بهترین روش نگهداری گوشت به صورت زیر می باشد: گوشت را به قطعات بزرگ تقسیم بندی کنید. آن ها منجمد کرده و در دمای زیر صفر نگهداری کرده، حدود دو ساعت قبل از مصرف آن ها را از فریز خارج کرده و داخل یخچال قرار دهید.

پخت گوشت روش

روش طبخ گوشت بسیار مهم است زیرا عامل مهمی در تعیین ارزش غذایی می باشد.پژوهش ها نشان می دهند، مصرف گوشت های چرب سلامت قلب را به خطر می اندازد. به همین خاطر روش طبخ گوشت ها حائز اهمیت است. بدین منظور محققان علم تغذیه راه هایی را برای کاهش چربی‌های موجود در گوشت را ذکر کردند. این روش ها شامل: روش‌هایی مانند: کباب کرن، بریان و آب پز کردن گوشت می باشد. گوشت باید کامل پخته شود، دمای مناسب برای طبخ گوشت بالای 70 درجه می باشد.

از کجا می توان فهمید گوشت کامل پخته شده است؟

درغذاهای خورشتی بهترین نشانه طبخ کامل گوشت، جوشیدن و لعاب انداختن داخل غذاست. گوشت اگر نرم باشد یعنی کامل پخته شده است. گوشت ران بهتر از قسمت های دیگر پخت می شود و بهتر است آن را به صورت کبابی استفاده نمود. قابل ذکر است هر په میزان طبخ گوشت بیشتر شود، میزان آلوده شدن آن هم افزایش می یابد.

گوشت سفت یکی از علامت طبخ نادرست یا گوشت فاسد است.

 

تأثیر گوشت قرمز بر سلامتی

اگر چربی گوشت بیشتر از 15 درصد باشد، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را افزایش می دهند. چربی بالا سبب انسداد و گرفتگی رگ ها می شود. با گرفتگی عروق و انباشته شدن آن ها در بدن، میزان کالری را در بدن افزایش داده و خطر ابتلا به دیابت و چاقی را بالا می برد. سعی کنید از مصرف سوسیس و کالباس، گوشت خوک، گوسفند تا حد امکان خود داری نمایید. کارنتین ماده ای است که در گوشت قرمز وجوددارد، که می تواند به قلب آسیب برساند. در روده باکتری وجود دارد که به راحتی می تواند گوشت کم چرب را هضم و تجزیه کند. مصرف گوشت پر چربی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

 

مصرف مجاز

زنان و مردان باید در طول هفته حد مشخصی از گوشت قرمز استفاده کنند. که این مقدار براید مردان کمتر از 85 گرم به طور روزانه و برای بانوان کمتر از 56 گرم است. در پایان از شما کاربر عزیز از مطاله این مطلب ممنونیم.

 

دامداری تیموری https://damdarighaem.com
خرید دام زنده و گوسفند زنده ، مورد تایید دامپزشکی کل کشور: 09123590824

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.