دستورالعمل تهیه کباب برگ

گوشت گوسفند، به دلیل ویژگی های خاص خود در تهیه انواع غذاها استفاده می شود.  تنوع این غذاها بسیار زیاد است و هر مورد با بخش خاصی از گوشت گوسفند آماده می شود. یکی از همین غذاهای معروف و پرطرفدار، کباب برگ است. برای آماده سازی این نوع کباب، شما به گوشت راسته نیاز دارید. این مقاله به آموزش دستورالعمل تهیه کباب برگ اختصاص دارد. با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کباب برگ برای 4 نفر      

  • گوشت راسته پاک شده به مقدار 1500 گرم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • روغن زیتون یک فنجان
  • پیاز 2 الی 3 عدد

 

طرز تهیه کباب برگ     

اولین قدم در تهیه کباب برگ، ترد کردن گوشت راسته است. برای این کار می توانید به دو شیوه عمل کنید. بهترین کار خواباندن گوشت در پیاز و فلفل به مدت یک روز است. به همین منظور، گوشت را روی تخته قرار داده و قطعه قطعه و پهن کنید. در بهترین حالت، گوشت ها به پهنای چهار انگشت تقسیم بندی و جدا می شوند. ضخامت گوشت ها نیز بهتر است نیم سانتیمتر باشد. سپس پیاز را رنده کرده و به مقدار لازم روغن زیتون و فلفل به آن اضافه می کنیم. در صورت نبود روغن زیتون، میتوان زعفران را جایگزین آن کرد. این مواد وظیفه ترد کردن و طعم دادن به گوشت را بر عهده دارد. گوشت را داخل آن غلتانده و به مدت 24 ساعت به آن زمان می دهیم.

البته ممکن است شما عجله داشته باشید و استفاده از این روش برای شما میسر نباشد. در این وضعیت استفاده از روش دوم به شما توصیه می شود. در این حالت برای ترد کردن گوشت فقط کافیست از نیم ساعت قبل دست به کار شده و پودر مخصوص ترد کننده را با پیاز رنده شده مخلوط و به گوشت ها بمالید. در صورت استفاده از این روش، برای هر کیلو گوشت به یک قاشق مرباخوری پودر نیاز دارید.

فارق از اینکه از چه روشی برای ترد کردن گوشت راسته استفاده می کنید، حال نوبت آماده کردن سیخ ها و حرارت است. گوشت ها را وارد سیخ کرده و کمی بکوبید. سپس روی حرارت ملایم قرار داده تا به آرامی کباب شوند. معمولا آماده  و کباب شدن گوشت ها به سی دقیقه زمان نیاز دارد. البته نکاتی در رابطه با نحوه سرو نیز وجود دارد که به خوشمزه تر شدن کباب کمک می کند. این نکات عبارتند از:

  • کباب ها را کمی آبدار از روی حرارت بردارید و از خشک شدن آن جلوگیری کنید.
  • بعد از قرار دادن گوشت در ظرف، روی آن نمک بپاشید.
  • استفاده از کره روی کباب داخل طرف، فراموش نشود.
  • کباب برگ معمولا با برنج و گوجه سرو می شود. در صورت تمایل می توانید آن را با نان میل کنید. اما باید توجه داشت که کباب را پس از خروج از سیخ، لای نان نگذارید. با این کار، آب کباب، جذب نان شده و خشک می شود.

این غذای لذیذ را تهیه کرده و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.