اعزام رایگان قصاب در محل

 

در کشور ما، مراسمات مختلفی برگذار می شود که شامل آداب و رسوم مختلفی هستند. یکی از این رسومات، ذبح گوسفند زنده شهرداری است که انجام صحیح و بی دردسر آن یک دغدغه است. این کار در مراسماتی چون عروسی، استقبال از حجاج یا زوار، بهبود و شفای بیمار، دوری از بلا و بیماری، متولد شدن فرزند و … انجام می گیرد. یکی از نکات بسیار مهم در ذبح، انجام آن طبق اصول بهداشتی است. در ادامه این نکات مورد بررسی قرار گرفته است که رعایت آنها الزامی است.

 

  • لازم است که گوسفند مورد نیاز افراد، از مراکزی تهیه شود که از سازمان دامپزشکی تأییدیه دریافت کرده اند. در اینصورت بابت معاینه، واکسینه و کنترل انگل در دام ها جای نگرانی نخواهد بود.
  • سعی کنید ذبح گوسفند زنده با قصاب را در همان کارگاه های موجود در مراکز انجام دهید. این کار مزایای فراوانی دارد که یکی از آنها، جلوگیری از آلودگی در محیط زندگی و پخش آن است. همچنین با این کار، ذبح به دور از دید کودکان و خانم ها صورت گرفته و از لحاظ روحی-روانی بسیار ارزشمند است. مزایای این کار فقط محدود به موارد ذکر شده نیست و تأثیر فوق العاده ای در کنترل بیماری های مشترک بین دام و انسان دارد. از این بیماری ها می توان به سیاه زخم، تب کریمه کنگو و تب مالت اشاره کرد.
  • در صورت انجام ذبح در محیط شخصی و غیرکارگاهی، باید به پاکسازی توجه زیادی داشته باشید. برای انجام این کار، جایی را انتخاب کنید که اولاً موزاییکی باشد تا راحت تر بتوان آن را شست. باید به دسترسی به آب و فاضلاب و همچنین تهویه توجه داشته باشید. ضدعفونی کردن وسایل ذبح قبل از استفاده اهمیت زیادی دارد و باید در هر بار استفاده آن را با آب و مواد ضدعفونی کننده کاملاً پاک کرد. جمع آوری پس ماندهای دام نیز اهمیت زیادی دارد و باید بلافاصله از محیط خارج و سوزانده شود؛ زیرا می تواند عفونت های مختلفی مثل ای کولای و سالمونلا را تولید و منتشر کند. این موضوع در کشتارگاه ها و کارگاه ها به دقت انجام شده و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.
  • لازم است بعد از ذبح، بررسی هایی بر روی لاشه انجام داده تا از سلامت آن مطمئن شوید. گوشت حاصله را نیز نباید بلافاصله مصرف کرد و لازم است مدتی آن را در محیط یخچال با دمای 4 درجه سانتی گراد قرار دهید. با این کار، بسیاری از باکتری های بیماری زا از بین خواهند رفت.

 

پخش دام قائم، یکی از مراکز فعال در زمینه دام زنده است که دارای مجوز از اداره دامپزشکی است. این مرکز علاوه بر فروش گوسفند زنده، برای رفاه حال مخاطبان خود، قصاب رایگان به محل اعزام کرده و به شهروندان تهرانی خدمت رسانی می کند. فقط کافیست برای دریافت این خدمات با ما تماس بگیرید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.