کاهش استرس گوساله

امروزه افراد بسیاری هستند که به بخاطر سودهی اقتصادی به صنعت دامپروری و کشاورزی روی آورده اند. دامدارانی که می خواهد در صنعت پرورش دام زنده پیشرفت کنند و به سود دهی بالایی برسند، دانستن یک سری نکات الزامی می باشد.

رعایت این نکات می تواند سبب ضرر و سودهی اقتصادی شود. نکات اولیه شامل نحوه نگهداری گوساله، نوع تغذیه، مکان نگهداری و نحوه جداسازی گوساله های شیرده از مادرشان می باشد. رعایت نکردن اصول اولیه برای پرورش موجب ایجاد استرس های اولیه در گوساله ها و پیدایش اثرات نامطلوب می گردد.

 

خرید گوساله شیری و پرورش آن

افرادی که می خواهند در این صنعت به سود دهی بالایی برسند، باید بدانند خرید گوساله های شیری بهترین نژاد برای آغاز پرورش دام و گوسفند زنده می باشد. اما در این صنعت مشکلاتی را از قبیل مشکلات روحی و جسمی دام ها را باید تجربه کنند.

دانستن این نکته حائز اهمیت است که گوساله ها پس از انتقال به محیط جدید زندگی دچار استرس خواهند شد. پس عادت کردن به محیط جدید زندگی نیاز به زمان می برد. حدودا سه هفته زمان می برد تا دام های شیری به نوع تغذیه جدید عادت نمایند. تحقیقات نشان می دهد بهترین نوع تغذیه برای گوساله ها علوفه با ساقه بلند است. دامداران باید از رول کردن علوفه ها و قرار دادن آن ها در آخور پرهیز کنند تا باعث کاهش استرس گوساله شوند.

بهترین تغذیه برای گوساله های شیری اینکه دام ها رابه حال خود رها کنید، تا هرگونه دوست دارند تغذیه کنند کاملا تفکری اشتباه است . زیرا خوردن غذای زیاد و کم یا خوردن هر نوع ماده تغذیه ای می تواند بر سلامت و بهداشت گوساله و گاو ها تاثیر بگذارد. بهترین راه پیشگری از این اتفاق جیره بندی غذایی مخصوص به هر نوع نژادی است. محققان تغذیه دامی دانه های ذرت مرطوب را، بهترین نوع تغذیه برای گوساله ها ضعیف و کوچک درنظر گرفته اند. زیرا این مواد با هضم شدن سریع در معده و روده سبب افزایش انرژی در دام ها و رشد آن ها خواهد شد. پس دامدارن باید جیره بندی غذایی دام های خود را بر پایه ذرت طبقه بندی نماییند. سیلاژ های ذرت بهترین نوع جیره بندی می باشند.

توجه نمایید از دادن مواد غذایی سویا دار ، و آن هایی که حاوی داروی کربوکسیداز هستند پرهیز نمایند. این مواد می تواند بر سلامت غذایی و جسمی دام ها اثر بگذارند . هر گونه وجود مشکلی در این صنعت  می تواند شما را از نظر اقتصادی  ضعیف نماید. برای جلوگیری از این رخ داد با آگاهی و رعایت بر یکسری اصول اولیه دامداری می توانید در کار خود پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

فروش گوساله زنده به همراه قصاب
دامداری تیموری با سالها تجربه در حوزه تامین گوشت گوساله زنده آماده است تا در صورت نیاز در طول شبانه روز اقدام به اعزام قصاب در محل سفارش نماید.

 

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.